torsdag 16 januari 2014

Nysydda kuddöverdrag

Det var svårt att ta bort julkuddarna i år, det fanns inte så roligt att byta till plötsligt. Men så satte jag mig vid symaskinen tillsammans med ett gäng Tildatyger och vips så åkte julöverdragen av och det kom på några nya.
Axel, som är 14 år, tycker att det är så onödigt med alla kuddarna (utom när han ligger och myser i soffan) och när jag ber honom att lägga kuddarna snyggt står han som ett frågetecken och 9-åriga Alice tar tag i saken istället och har gärna en föreläsning. De nya kuddarna har mönster som gärna får vara åt sätt håll och för att underlätta för honom har jag satt alla små "flärpar" uppåt så han vet hur de ska vara. Man måste vara lite smart ibland...


Så här blev det med kudden jag virkat tidigare och min köpta volangkudde som jag älskar. Det blir nog minst en kudde till som jag kommer sy, kanske fler. Men vi ska få plats i sofforna också... 

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar