lördag 26 januari 2013

Min egna stil

Jag har länge funderat på hur man gör sitt alldeles egna typsnitt och idag när jag satt och kollade Pinterest hittade jag lösningen. Väldigt enkel sådan till och med!

Klicka här för att komma till sidan. Skriv ut mallen, skriv som du vill, skanna in det och tryck på knappen och vips så är det klart. Det är bara att flytta det till datorns typsnitt och det är klart att använda!

Jag fick göra om det några gånger för att jag inte höll mig inom rutan ordentligt. Mitt lilla e är lite för stort nu, gör väl om det igen sen... Å och å skrev jag på Â och â, för det fanns inte med på mallen. Jag kommer nog göra fler typsnitt efter det här och barnen kommer få göra sina med om de vill. Det kändes väldigt konstigt att se sin egen handstil på datorn när jag skrev en text första gången, men jättekul!

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar