söndag 19 augusti 2012

50-årspresent: väska

Min vän Maria fyllde 50 år nyligen och jag funderade ett bra tag på vad jag skulle ge henne. Det blev en väska. Jag hittade tyger som verkligen passar Maria så det var bara att sätta sig vid symaskinen...
Jag är verkligen förtjust i nyckelbandet i mina väskor så naturligtvis blev det en i Marias också. Nu för tiden behöver jag aldrig leta efter mina nycklar, bara att dra upp dem i bandet.
Jag har länge funderat på att beställa band med egen text och design men det får bli dessa tills vidare. Det här bruna bandet med blommor är köpt i Quiltstugan. Tygerna också skulle jag tro...
50-årsfesten hölls i Kulturella Folkdansgillets otroligt vackra dalahus i Tyresö. Jag njöt verkligen av miljön både utomhus och inomhus.
Min present kändes lite udda bland alla andra presenter. Det var spadagar, upplevelser i luftballong och olika platser i Sverige, spaprodukter, blommor och så väskan i blått och turkost... Men jag tror att Maria var nöjd!

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar