tisdag 15 maj 2012

Förberedelser

På lördag ska jag vara med på Rademachersmedjornas Vårmarknad. Det känns alltid lite pirrigt när man ska sälja sina saker, att de ska bli bedömda liksom. Jag hoppas det blir bra väder i alla fall eftersom vi ska stå ute...

Jag tänkte att jag skulle visa lite olika saker jag gjort till marknaden. Det blir fler bilder senare. 
Hittade ett litet nystan lovikagarn som jag kunde inte motstå att göra en jättetårta av det. Under har jag sytt fast en virkad duk jag fyndat på Pingstkyrkans second hand.
 Jag har gjort flera olika modeller av sminkväskor. Den övre är redan såld.
Jag har sytt några små lavendelpåsar i romantisk stil med rosa spetsband. Mitt kattyg fick bli "påsväskor" att ha kattgrejer i eller handarbetet (det har jag). Virknålar och den lilla saxen får plats i fickan på utsidan.
Lite smakprov vad jag har med mig på lördag!

Kram Nina

4 kommentarer:

  1. så fina saker,du blir nog av med allt,jag kanske kan lägga in en beställning ,så kan du skicka till mig,2 rosa bakelser skulle jag inte säga nej till, om du får några kvar.kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Jag kan virka nya till dig om de tar slut så jag kan väl återkomma med mått och priser med frakt. När marknaden är över kommer jag lägga upp lite mer saker här till försäljning.
    Ha det så gott! Kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej det låter bra,då hörs vi sen,hoppas du säljer "slut" på lördag
      kram Lisa

      Radera
  3. Du är så duktig. Din blogg är en riktig vitaminkick!
    Babsan

    SvaraRadera