tisdag 20 mars 2012

Kreativ måndag


Cattis och jag har haft en förmiddag tillsammans igen. Sist blev det ju akvarellmålning men i går blev det pärlor som plockades fram hemma hos mig. Ett par cerisa byxor inspirerade Cattis till att göra de här vackra halsbandet och armbandet. Armbandet har ett stort fint lås av en ring och pinne så det liknar halsbandet. Vi visste inte hur vi skulle få till det först, men det blev så bra till slut.
 
Jag gjorde inte några matchande saker men jag är nöjd ändå... Det kommer bli ett halsband till örhängena men jag hade inte rätt material hemma så då trädde jag ett turkost halsband så länge.

Sen kom Alice och en kompis hem och de fortsatte vid köksbordet. Men då kom träpärlor fram och de gjorde så fina smycken. Alice blev klar först och läste en bok för sin kompis medan hon gjorde klart ett halsband.
Själv passade jag på att baka en mjuk kaka till kvällen. Då var det dags för mitt vanliga måndagsnöje: Sygruppen! Men det var ingen som sydde. Jag skar till rutor till ett barntäcke jag ska sy medan de andra virkade och stickade. Att få sitta tillsammans och prata samtidigt som som vi skapar något är så roligt, terapi på något sätt. Jag hoppas att du också har några att skapa -handarbeta, sjunga och spela eller det du gillar - tillsammans med för det gör så gott i själen!

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar