lördag 7 januari 2012

Ny tradition i vår familj


I går var vi på Kolmården, Albin, Axel, Alice och jag, och en massa andra . Vädret var härligt och vi hade en underbar dag tillsammans. Min kusin Annette tipsade mig förra året om Kolmårdens vinteröppna dag med gratis inträde, TUSEN tack för tipset! Vi hann bara träffas lite snabbt där, liksom flera andra släktingar och vänner...

Det gäller att klä sig ordentligt så man inte är för kall när solen går ner vid 16 och Julkrubban med Kolmårdens församling börjar. Facklorna tändes runt platsen där julspelet visades och det blev en häftig stämning där i mörkret. De var väldigt duktiga att sjunga, på filmen blev det dock inte så bra, men det vi väntade mest på var naturligtvis de vise männen med kamelerna. De är inte alla julspel som har riktiga kameler och får.

När jag frågade Alice och Axel vad som varit bäst var det enhälliga svaret: Delfinariet!
Nu är vi varma och goa igen och har bestämt att Trettondagen firas på Kolmården i fortsättningen!

Kram Nina


3 kommentarer:

  1. oh,va mysigt det låter,blev sugen att ta en tur till kolmården,kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja du Lisa, det kan jag rekommendera även vintertid. Som tur var hade de sandat bra i alla branta backar :) Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Tipset har skickats vidare. Låter inte alls dumt.

    Babsan

    SvaraRadera