lördag 3 september 2011

Garageportar


Idag tog jag en cykeltur på andra sidan stora vägen. Plötsligt kom jag fram till en garagelänga. Trodde knappt de fanns kvar längre, men det gör de... Kunde inte låta bli att ta fram min iPhone 4, för på nåt sätt så var det så vackert.



Lite längre fram hittade jag ännu fler. Massor av dem, slitna, gamla garageportar. En del gick inte att stänga ordentligt längre.

 
Fortsatte min cykeltur och hittade några garageportar med fantastiskt fina gångjärn. De här var mer normalt placerade under ett hyreshus. 

De senaste veckorna har det sett ut så här på himlen nästan varje gång jag tar fram cykeln. Varför är det så? Men den här gången fick jag inte en droppe på mig.  
I Fröslunda ligger de här garagelängorna alldeles bredvid macken. Jag tror att de tillhör lägenheterna på andra sidan gatan.

Måste bara ta med bilden på chokladbollarna jag såg i konditoriets skyltfönster. Den minsta var stor den största var gigantisk. Jag kan inte påstå att jag blev särskilt sugen, de var alldeles för stora...

Det blev några fler bilder tagna men de kommer senare... Nu ska jag ha en skön lördagskväll tillsammans med symaskinen.

Kramar Nina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar