onsdag 24 augusti 2011

Tyger och inspiration överallt

Som du säkert har förstått anser jag att man måste skapa för att må bra! För att kunna skapa som jag vill behövs material och inspiration. Det är något som finns över förväntan i den lilla butiken Quiltstugan på Nybergsgatan 5 i Sala. Var man än tittar så ser man något som bara gör mig glad. Jag har mina favorittyger naturligtvis men varje gång jag kommer in så har det kommit nya tyger som man vill sy något nytt av. Du förstår kanske vad jag menar när du ser bilderna. *ler* 
Det är min mamma Gittans butik som hon har hemma på tomten, så en titt i stugan tillhör vid besök hemma hos mina föräldrar. Har du inte vägarna förbi Sala så kan du beställa direkt i webbshopen.
Har du aldrig sytt någonting i lapptäcksteknik men börjar bli sugen så rekommenderar jag en nybörjarkurs. Är det inte helt nytt för dig kan du välja och vraka bland alla kurser som Quiltstugan har. Klicka här! Kurserna brukar snabbt bli fullbokade likaså syveckorna som hålls varje sommar. Har du inte fastnat för detta än så är det inte för sent att börja. Det är såååå roligt att skapa med tyg! Är du mer intresserad av pärlor, papper och stämplar så finns det i stugan bredvid. Nu är det 25% rabatt på allt till scrapbooking, stämplar och presentgrejer, så passa på nu...

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar