fredag 29 juli 2011

Prickigt i kökssoffan

Jag började virka i vintras och den blev klar i våras. Sen tog det stopp eftersom jag skulle sy ett "örngott" som virkningen skulle sys fast på. Tyget fanns hemma, några sömmar skulle sys men ändå tog det flera månader... Varför är det så? Nu har jag haft några dagar hemma utan några barn så jag har varit enormt kreativ. (En del bloggar jag om lite senare.) Mönstret kommer från IA nyckelpigas inspirerande blogg. Du hittar mönstret här.

Det har varit sköna dagar med mycket plockande och fixande men det gillar jag ju. Pappershögarna är insorterade i pärmar eller kastade, under diskbänken är det nu mera ordning och reda, lampskärmar är fixade, min vackra klocka är upphängd, datorn har fått fler typsnitt, sybordet är rensat liksom byrå och hylla i mitt rum och en massa annat... Jag har hunnit fika eller dinerat med vänner också! Det är så värdefullt. I kväll kommer en kompis hit och vi ska äta middag och titta på film tillsammans. Just nu sitter grannens dotter som är ensam hemma när familjen jobbar, i soffan och tittar på film. När hon kom ville hon baka så vi har nyss fikat med nybakade kokoskakor. Nästa vecka är de små A:na här igen så hon får roligare sällskap *ler*.

Kram Nina

1 kommentar:

  1. Jättefin kudde! Förstår hur du menar med att saker blir "nästan" klara... Ha det gott! Kram Sofie

    SvaraRadera