onsdag 13 juli 2011

Mammas bullar

Jästen har legat i kylen flera dagar bara för att jag tycker att det är så jobbigt att baka bullar. Det lustiga är att det bara är jobbigt innan man sätter igång, inte när man bakar dem eller efteråt... Jag har lovat mina barn att de gärna får påminna mig om det när jag säger att jag inte vill baka.

Jag har inte något "specialrecept" på supergoda bullar utan kör på det gamla vanliga som finns bak på mjölpaketet. Ändå blir de så fantastiskt goda om jag får säga det själv *ler nöjt* Det kan bero på att jag har mycket margarin, socker, kanel och kardemumma i dem.

Village hittade jag dessa snygga bullformar. Tyvärr är de "modell: normal" och de brukar inte räcka till mina bullar så den här gången blev det små bullar enligt min smak.

Alice fyllde 7 år igår och det blev naturligtvis bullkalas. Grattis och hurra min stora prinsessa!

Kramar Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar