torsdag 16 juni 2011

En liten tår...

Det var en härligt solig dag ute idag. Vid lunch åkte vi ut till kollegan Johans sommarställe och grillade, pratade, kickade boll, åt gott och njöt tillsammans i värmen. Plötsligt dök det upp en blomma och ett fint paket... Trodde inte att jag skulle kunna hålla tåren tillbaka när de vackra tacktalen till mig hölls, men jag fixade det. När jag såg att paketet kom från Beckmans i Strängnäs blev jag jätteglad och trodde att det var en sjal eller liknande. När jag öppnade paketet trodde jag inte mina ögon! Däri var Klänningen med stort K från turQuoise som jag hade på make over-upplevelsen för några veckor sedan. Gissa om jag blev paff! Fast den hänger i min hall och jag kan se den från vardagsrummet där jag sitter nu, kan jag inte fatta att den är min! Det kom en liten tacksamhetstår när jag hängde upp den... 
Den enormt vackra orchiden fick jag från församlingen. Gissa om jag gillar krukan... Tusen tack!

Det blev en väldigt skön dag på landet. Johan fyller 29 år idag *hurra* och fick bland annat en radiostyrd helikopter. Han var ju tvungen att testa den men tyvärr var det inte så vindstilla som vi trodde och helikoptern lyftes plötsligt av en vind och lyftes bara högre och högre upp. Svalorna där uppe i skyn blev nog lite fundersamma när de fick sällskap. Sen började helikoptern sin färd ner. Landningsplats tyvärr okänd...

Kram Nina

4 kommentarer:

  1. Ha ha Vilken lycka Nina! Fanstastiskt! Jag kom i håg att du sa att du bara vågade drömma om den där klännningen! Den var ju så fin på dig! Åh Vad härligt! Rätt åt dig! Har du fått några bilder utav Gunnar ännu? annars har jag en skiva här på salongen. Stor kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. När jag kom tillbaka till jobbet efter att ha varit hos er berättade jag om den underbara klänningen och då kom kollegorna på vad de skulle ge mig! Får fortfarande en liten klump i magen och en tår i ögat när jag ser den... min Klänning!
    Jag har inte fått några bilder alls men frågan är om jag hinner över till er nåt innan jag drar... Ska ni hit till stan så möter jag gärna upp!
    Kram

    SvaraRadera
  3. http://www.recept.nu/1.320601/2011/06/07/leila_bakar_i_frankrike
    Leila har också den här klänningen!!! eller hur?!

    SvaraRadera