söndag 29 maj 2011

Egoboost fixad för i år!

Förra veckan hade vi vår sista kursvecka med Teamträningsskolan detta läsår. Det är alltid lika roligt att träffa alla dessa underbara vänner. De är inte "bara" elever utan just vänner... Att få se hur de har utvecklats både i sig själva och i sin tro under året, det är bland det bästa i mitt jobb. Men även att få finnas som en extra mamma för dem både då vi träffas och per telefon mellan kursveckorna. Att få det förtroendet är fantastiskt!
Sista dagen skrev vi en liten hälsning till var och en. Min lapp jag fick förra året har jag uppsatt på kontoret. När man inte är på topp brukar jag läsa några av hälsningarna och kan inte annat än bli glad. Nu har jag två till (gav båda klasserna en varsin till mig, hehe...) som jag ska sätta upp på kylskåpet för på kontoret är jag inte kvar så länge till :(

Jag tror att vi alla skulle behöva läsa eller höra vad andra egentligen tycker om oss. Den bilden vi har på oss själva brukar inte alltid stämma med den som andra ser, så att ha det nedskrivet på ett papper hjälper.

Att tala om vad jag uppskattar hos en vän ger mig så mycket men att få skriva ner det är också bra eftersom man kan läsa det om och om igen... Jag ska bli bättre på det från och med nu! Ska nog ta fram papper och pennor till var och en i morgon när syjuntan kommer hit :)

I dag har alla mina A:n firat sin gamla mamma. Det blev laxgratäng som alla älskar och en glassefterrätt. Min fina present skriver jag om en annan dag... Tänk vad jag älskar mina fantastiska barn, alla fyra!

Kram Nina

1 kommentar:

  1. Hej
    Blir sååå inspirerad av alla dina fina bilder,vill också ta mig i kragen o fixa o pyssla,tidsnog blir det av.
    Ha en härlig dag i värmen. kram Lisa

    SvaraRadera