måndag 18 april 2011

Rytande lejon på hundpromenad

Idag hämtade jag de små A:na hos R men fick även med mig nåt svart, hårigt på fyra ben... Jag skulle så gärna vilja ha hund igen men det funkar inte med jobb och annat så att vara hundvakt är rätt kul ibland.
Chakana gillade att följa med sin lillhusse och lillmatte i väg på äventyr, inga problem alls. Att det är många nya dofter från skogen på väg till ICA gillade hon också.
Hon blev dock rätt fundersam när hon hörde ett eller flera lejon ryta. Vi också först, men efter att ha lyssnat på ljudet några gånger insåg vi att det var lejonen på andra sidan skogen. Där ligger nämligen Parken Zoo...
Jag blev lite orolig efter att Chakana varit här ett tag för det började sticka i ansiktet och näsan blev täppt. Vill verkligen inte vara allergisk mot hund också, men efter en stund kom jag på att jag hade köpt påskliljor och ställt i vardagsrummet. Jag ville ju att det skulle vara fint när det kom vänner men glömde bort att påskliljor inte funkar här hemma längre. Ut med dem på balkongen så länge tills nåt av de stora A:na får ta hem dem efter att de varit här och grillat i eftermiddag.

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar