onsdag 22 december 2010

Vad vi egentligen vill...

När jag var hos doktorn med Axel hittade jag en intressant artikel i en tidning, kommer inte ihåg vilken. Den handlade om vad vi vill. Den var mycket intressant så jag fotade listan för att minnas.
Vad tror du det stod som nummer 1? Jo alldeles rätt... 38 047 personer hade svarat  Gå ner i vikt.
Nummer 2 var också bra, Sluta skjuta upp saker (27 870 pers). 

  3. Skriva en bok
  4. Bli kär
  5. Vara lycklig
  6. Skaffa en tatuering (21 053 per)
  7. Dricka mer vatten
  8. Gifta mig
  9.Göra en jordenruntresa
10. Resa utan mål
11. Se norrsken
12. Lära mig spanska
13. Spara pengar
14. Kyssas i regnet
15: Fotografera mera
16. Skaffa nya vänner
17. Lära mig spela gitarr
18. Köpa ett hus
19. Bli skuldfri
20. Skaffa ett jobb
21. Läsa mer böcker
22. Att leva istället för att existera (11 222 pers)

Nummer 22 är vi många som kan känna att vi drabbas av ibland. Att hinna leva livet som är nu och inte springa efter... Men om man lever istället för att existera tror jag att vi får uppleva många av de andra punkterna. Det är inte det ekonomiska som är ett problem i många punkter utan det handlar mer om att göra det! Våra beslut gör skillnad...

Det är så lätt att under advent och julhelgen stressa och missa allt det sköna i det. Mina barn går i första hand men sen gäller det att se mig också!

Ta hand om dig!

Kram Nina

1 kommentar:

  1. Tänkvärt...det är bra att stanna upp och fundera vad man håller på med.
    Njuta av livet, ställa upp för andra men för den saken inte glömma bort sig själv. Önskar dig en fridfull helg! Kram Sofie

    SvaraRadera