fredag 26 november 2010

En pensel, eller?

Idag var mina små A:n ensamma hemma en stund. Tidigare i veckan var Axel, som äntligen fyllt 11 år, och såg senaste Harry Potterfilmen på bio med de stora A:na. Vi har sett alla andra filmerna hemma flera gånger tidigare, även Alice (som blir så arg varje gång hon blir tillsagd att hålla för ögonen...) och alla i familjen kan väl betraktas som HPnördar *ler*.
När jag kom tillbaka hem idag sprang de runt och skrek olika trollformler mot varande och pekade med sina "trollstavar". De hade hämtat mina penslar från hyllan och valt dem med omsorg för att få den som passade just dem allra bäst. Det är så underbart att man med lite fantasi kan förvandla en sak till precis vad som helst! Varför tappar man den förmågan när man blir vuxen?

I morgon ska jag äntligen få hem mina Advents- och Julkartonger som jag förvarar på Albins vind! Då ska adventsljusstakar och stjärnor upp i fönstren. Julgardinerna sitter uppe i köket sedan några timmar tillbaka...

Kram Nina

1 kommentar:

  1. Och stora Atjejen kommer hem med en fin hylla till dej, med snirkliga konsoller! Wow va snygg den kommer att bli hemma hos dej!

    SvaraRadera