tisdag 26 oktober 2010

Nu är värmen sänkt

I mitt område jag bor i har många problem med att det är för kallt i lägenheten. Det problemet har inte jag haft i någon av mina två lägenheter, tvärtom... Jag har fått till svar att det inte är nåt att göra åt när felanmält det. Jag ska vara glad att jag inte har kallt, fick jag höra.

Idag felanmälde jag det igen för jag orkar inte med värmen och det drar så kallt när man har balkongdörren öppen jämt. När de två "bovärdarna" kom och skulle fixa till det idag storknade de i hallen. Jag hade haft stängt ut ett tag så de skulle ta mig på allvar och nu var det 25 grader som vanligt. Inne i badrummet var det 28 grader och de fick nästan panik... De började fixa mina element, vattnet sprutade, handdukar hämtades, svetten lackade, packningar byttes och de suckade.

När de började ta på sig sina tröjor och jackor efter avslutat arbete tackade jag dem och talade om att de var mina hjältar. - Ja, här kunde du få bra resultat på en gång, sa de och sträckte lite extra på sig.

Nu kan jag börja tänka på att kunna ha fina koftor och strumpor på mig hemma. Hittade lite snyggt på Flash som inspirerade mig.





I kväll ska jag komma ihåg att stänga sovrumsfönstret för nu är elementet avstängt, halleluja! Nu kan jag reglera värmen med termostaten och inte med balkongdörren *ler*

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar