måndag 19 juli 2010

Paradiset

I helgen hälsade jag på min vän Lena i Linköping. Albin & Alexandra följde också med för att träffa Lenas döttrar Hannah & Maria. Vi bodde grannar i Knivsta 87-90 (under de år våra barn föddes) och har haft kontakt sedan dess.
Lena hyr ett underbart ställe utanför Linköping tillsammans med två vänner.
3 singel mammor med vuxna barn som på det här sättet slipper ta hand om ett landställe själv. Mycket smart!
Vi tillbringade fredagskvällen här och det var helt underbart att komma ut på landet, till stillheten. Få slappna av med härliga människor. Jag njöt för fullt!
De odlar potatis, sallad, broccoli, sockerärtor, rödbetor, rädisor och en hel del annat. På tomten finns även äppelträd, plommonträd, krusbär, hallon och olika vinbärsbuskar. Har säkert missat en del...
Jag låg länge i hängmattan och bara var. Äntligen kände jag att jag hade semester på riktigt! Utsikten var underbar, jag älskar verkligen det här.
Vackra blommor i Höganäskrukor välkomnade besökare vid trappan, allt är så smakfullt.
Lena fick lite tips av Albin, som nyligen startade upp Albins trädgård, hur träden ska beskäras och buskarna ska gallras. Han är duktig min son och det märks att han gillar att få vara i en gammal trädgård som behöver vård.
På vägen upp till granngården ligger dasset, vedbod och fd svinstian och hönshuset. Solen började gå ner och vi var mätta och belåtna. Lena hade bjudit på grillad lax, potatis och underbar sallad med lita av varje från landet.
Vi hade några underbara dagar tillsammans. Lena och jag konstaterar att det är skillnad att träffas nu med barn som är 20, 21, 22 och 23 år mot när vi hade ett gäng på 2, 3, 4 och 5 år som behövde vår uppsikt mest hela tiden.

Vi är så tacksamma för att vi har så härliga och underbara
unga vuxna barn som vi har så roligt tillsammans med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar