onsdag 9 juni 2010

Westerndag med jobbet

Har kommit hem från en härlig personaldag med westerntema. Jag hade volangkjol, rutig skjorta, cowboyhatt, boots, flätor och revolver... Det här är Erik, Ullis och min son Albin! Albin körde den lite mer mexikanska stilen. Killarnas kläder kommer från vår Second Hand medan Ullis lånat min hatt och handskar.
Vi började dagen med en "hotellfrukost" på jobbet för att sedan sätta oss och köra till vårt hemliga resmål. Vi hade våra misstankar och de var rätt. Dagen tillbringades på Curly Coat Ranch som drivs av vår vän Ann-Charlotte Deivard.
På dagsprogrammet skjutning med luftgevär men även med pilbåge (jag på bilden ovan) och blåsrör. Men det roligaste var nog ändå att rida. Jag hoppade in i en nybörjargrupp som bara red i paddocken fast jag ridit en del tidigare. Min fot är inte bra än så jag ville ta det lugnt.

Vädret var perfekt, lagom varmt och lagom sol, inget regn. God mat åt vi också. Pannkakor gräddade över öppen eld till lunch och fläskfilé med potatissallad till middag.
Känner mig rätt trött efter en heldag utomhus med underbara vänner och roliga aktiviteter...

1 kommentar: