onsdag 10 februari 2010

Pastakartong och disktrasor



Jag har inte en sån där pedagogisk och proffsig pysselblogg men hoppas att du kan hitta lite inspiration. Ta det som det är... Det behöver inte kosta så mycket att göra roliga och praktiska grejer. Jag ville ha två lådor och tog helt enkelt och delade på den tomma pastaförpackningen. Delade den inte på mitten så jag fick dem olika höga. Sen är det bara att ta fram papper som man vill ha, skära, limma och sätta några brads som snyggar till skarven på det styvare papperet under.
För att få den här fina repkanten använde jag ganska mycket trälim för att få fast repen. Trälim syns inte när det torkat, toppen...

Mina disktrasor höll på att ta slut så jag köpte några nya, vita idag. När jag kom hem tog jag fram några stämplar och stämpelfärg för textil. Trasan med blå blommor är likadan på båda sidorna. En gjorde jag med prinsesskronor på ena sidan och döskallar på den andra. Då kan både Alice och Axel använda den, vilket alltid är välkommet... Låt färgen torka ett dygn eller stryk på färgen innan du använder trasorna.

1 kommentar:

  1. va fina! kul med bloggen, jag länkar dig till min! Stor Kram Fatima

    SvaraRadera