tisdag 9 februari 2010

Badrumsmatta

När jag flyttade hit i oktober förra året hittade jag mina virknålar. Det gjorde att jag började virka igen efter några års uppehåll. Det är ju hur kul som helst! Det har blivit en hel del olika saker av de gamla garnerna som också kom fram i flytten. Några mössor, korgar, halsdukar men även en badrumsmatta.
Jag skar upp ett ljusrosa, nästan vitt påsklakan och ett blått tyg som legat på kökssoffan tidigare. Remsorna gjorde jag 1,5 cm breda. Jag rekomenderar att skära istället för att riva. Det blir snyggare kanter och inte lika skräpigt. Någon virknål nr 10 hade jag inte så det införskaffades. Beskrivningen fick jag på Panduro, sen var det bara att sätta igång... Jättekul, och snyggt blev det också!
I framtiden kommer det säkert bli fler mattor, kanske en stärre i mitt sovrum. Men då ska jag göra den mer oval.

2 kommentarer:

  1. Du vet att det finns en annons på blocket här i Sala där de säljer trasmattor! Jag kan hämta åt dej!

    SvaraRadera
  2. I det här fallet var det ett lakan som var slitet och skulle kastats i annat fall. Nu återanvände jag det istället. Mjukt och skönt om fötterna :) Men tack ändå!

    SvaraRadera